V klimatskih napravah je najpomembnejši sestavni del kompresor. Običajno ko zaznamo da klimatska naprava v našem avtomobilu več ne hladi pomislimo ali je zmanjkalo plina ali pa je v okvari kompresor. Klimatska naprava v avtomobilu je zaprt sistem hladilnega sredstva pod tlakom, kar pa pomeni, da v ta zaprt sistem med uporabo ne vstopamo. Ker se sistem ne odpira odlično deluje v tako nadzorovanih pogojih.
Delo, ki ga opravlja kompresor je, da stiska plin tako dolgo, da ga utekočini. To posledično omogoča kasnejšo spremembo agregatnega stanja iz tekočega v plinasto, s čimer dosežemo hladilni učinek. Ob razmeroma skromnih pogojih lahko kompresor deluje dolgo in zanesljivo. Ti pogoji so zadostna količina plina in olja v sistemu ter odsotnost sledi vlage v njem.
Kdaj je primerno opraviti servis klimatske naprave?
Priporočilo strokovnjakov veleva, da je sistem treba pregledati vsake tri leta. Servis takšnih sistemov se lahko opravi samo v delavnici z ustrezno servisno napravo.
Naprava namenjena servisu avto klime najprej opravi test tesnosti. To pomeni, da vzpostavi vakuum in na tak način sistem posuši, odstrani vlago, ki bi utegnila poškodovati kompresor ter preveri samo tesnost sistema. Če je naprava zaznala, da sistem tesni torej, da nikjer ne pušča plina, začne s polnjenjem. V nasprotnem primeru polnjenje ni mogoče, ampak je potrebno najprej zamenjati dele na katerih zaznamo puščanje plina.
Naprava iz sistema posesa plin, ki je še bil v sistemu pred polnjenjem. Le tega stehta in očisti. Po prej določenih predpisih proizvajalca doda točno toliko plina kot je predpisano za določen avto.
Poleg izvleče tudi nekaj olja, ki je še bil v sistemu ter tudi tega doda svežega po predpisih proizvajalca avtomobila.
Redno vzdrževanje = rešitev.
Redno vzdrževanje klimatske naprave je ključ do uspeha. Kakor hitro pride do okvare, takoj pomeni nekaj sto evrov finančnih stroškov. Strokovnjaki priporočajo da se sistem preverja v ustreznih intervalih in sicer:
Letno ali vsakih 15.000 km:
- preverite temperaturo zraka, ki priteka v kabino,
- preverite sistemski tlak,
- za odstranitev neprijetnih vonjav uporabite antibakterijsko pršilo,
- zamenjajte kabinski filter.
Na dve leti ali vsakih 30.000 km:
- zamenjajte hladilni medij in olje v sistemu,
- zamenjajte sušilni filter,
- preverite in po potrebi zamenjajte pogonske jermene,
- preverite stanje cevi in priključkov ter morebitno puščanje,
- očistite zunanjost kondenzatorja.