Počasi a vztrajno se približujemo dnevu, ki bi mu lahko rekli tudi dan D, ko govorimo o »preobuvanju« naših jeklenih konjičkov. Z zakonom je namreč predpisano, da moramo do 15.11. vsako vozilo opremiti z zimsko opremo. Ob tem pa nas vsekakor spremlja večna dilema – »Kakšne pnevmatike, so primerne za moje vozilo?«. Če sodite v skupino ljudi, ki bi radi poskusili na svoj avto namestiti celoletne pnevmatike ali mogoče »prihraniti« kakšen euro, potem je ta zapis namenjen ravno vam.
Omenjene pnevmatike imajo oznako M+S in ustrezajo zakonskim predpisom za zimske pnevmatike. Nesmemo pozabiti, da so celoletne pnevmatike namenjene voznikom, ki na leto naredijo manj kilometrov (po priporočilih strokovnjakov do 10.000 km) in niso neposredno izpostavljeni skrajnim vremenskim zimskim razmeram npr. verjetnost, da bo voznik s celoletnimi pnevmatikami prvi zjutraj naletel na neočiščeno, zasneženo ali celo poledenelo cesto, bi naj bila majhna. Kar pomeni, da so te pnevmatike v osnovi namenjene občasni, mestni vožnji ali vožnji v bližnji okolici, ki ne obsegajo poti s strmimi klančinami ali stranskih cest z ostrimi zavoji, ki znajo biti pozimi kar nevarni.
Da si poskušamo bolje razložiti napisano, lahko navedemo tipični primer človeške obutve. Verjetno si ne predstavljamo, da bi imeli isto obutev obuto za poletne sprehode ob plaži, spomladanske izlete v naravo in obisk Slovenskih gora. V jesenskih časih za sprehod po gozdu in nabiranje gob in svežega kostanja in pozimi za sankanje, kepanje in doživljanje zimskih radosti. Za vsako od navedenih dejavnosti imamo drugačno obutev, z drugače oblikovanim podplatom in oprijemom, ene so lahke, druge vodoodporne, slednje so bolj čvrste, namemnjene nižjim temperaturam in tako je tudi pri pnevmatikah.Sama zamisel o proizvodnji celoletnih pnevmatik je bila ustvariti nekakšen »kompromis« med letnimi in zimskimi pnevmatikami. Seveda se moramo zavedati, da smo ob združevanju dveh različnih vrst pnevmatik, lahko zgubili kar nekaj pozitivnih lastnosti posameznih pnevmatik, ki so lahko zelo pomembne ali lahko bi morda rekli celo ključne za varnost našega vozila v ekstremnih vremenskih razmerah. Celoletna pnevmatika je namreč v osnovi narejena tako, da je stranski in bočni del same pnevmatike sestavljen iz letnega profila in dezena, medtem ko sta zimski profil in dezen samo po sredini same pnevmatike, kar v zimskih razmerah pomeni, da ima vozilo manjši oprijem na cestišču
Eden izmed ADAC-ovih testov je pokazal, da imajo celoletne pnevmatike v manjših dimenzijah boljše lastnosti, kot celoletne pnevmatike v večjih dimenzijah.
Nakup pnevmatik je torej popolnoma odvisen od vaših potreb, zahtev in načina vožnje. Nekdo, ki se vozi manj in mu v snežnih razmerah ni nujno potrebno na cesto, se bo morda odločil za celoletne pnevmatike, medtem ko je drugemu pomembnejša pnevmatika z močnim oprijemom in dobrimi lastnostmi na mokrem i suhem. Spet tretjemu je pomembno dejstvo koliko kilometrov bo lahko naredil z določenimi pnevmatikami. Vsekakor pa je jasno, da takšne celoletne pnevmatike, ki bo zadovoljila vse kriterijem v vseh vremenskih razmerah ni. Vsak, ki se želi izogniti morebitnim težavam na cesti se bo odločil za izključno letne in izključno zimske pnevmatike.