S tem vprašanjem se pogosto srečujemo, pravilnih odgovorov pa je več, saj je ta odvisen od več dejavnikov. Ljudje smo različni z različnimi pogledi na stvari, ki nas obdajajo, tako je tudi pri menjavi pnevmatik. Nekateri se želijo izogniti gneči in čakanju pri izbranem vulkanizerju in se za samo menjavo odločijo že prej, medtem ko drugi čakajo na zadnji trenutek. Na odločitev pa imajo velik vpliv tudi vremenske razmere.
Pnevmatike je potrebno zamenjati do zakonsko določenega roka, torej do 15.11. Zimske pnevmatike so primerne in nudijo optimalen oprijem med vožnjo do 7 stopinj celzija, zato so razmere, ki trenutno vladajo na naših cestah že primerne za menjavo le teh. Zimske pnevmatike imajo namreč v sebi snovi, ki v hladnih jutrih in v zimskih razmerah ostanejo elastična in ohranjajo svojo funkcionalnost.
O uporabi in zamenjavi zimskih pnevmatik ste verjetno zadnje dni veliko slišali, saj se krepko približujemo drugi polovici novembra, ko bomo morali vsi svoje jeklene konjičke pravilno opremiti za prihajajočo zimo. Vendar pri vseh že omenjenih in verjetno nekajkrat slišanih stvareh velikokrat pozabimo na dejstva, da je potrebno za pnevmatike skrbeti in jih po potrebi zamenjati tudi med letom, ko sta zakonsko predpisana roka za menjavo gum še daleč.
Za vas smo zbrali in povzeli nekaj nasvetov, kdaj je potrebno zamenjati pnevmatike na vozilu:
Če je pnevmatika stara
potrebno je opomniti, da predvidljivega življenjskega roka pnevmatik ni. Pnevmatika se stara, ne glede na pogostost uporabe. Na samo staranje le-teh pa vpliva več dejavnikov: hranjenje, temperatura, hitrost vožnje, obremenitev, zračni tlak, način vožnje, itd. Stara pnevmatika ni več tako prožna kot nova in se ne obrablja več. Podobno je, kot bi imeli na kolesih gume iz plastike - te pa ne opravljajo več svoj funkcije.
Ko so pnevmatike obrabljene
Vsaka pnevmatika je opremljena z indikatorjem, ki je naš pokazatelj kdaj je naša pnevmatika obrabljena in da je potrebna menjave. Pri letnih pnevmatikah je najmanjša dovoljena globina dezena 1,6 mm, pri zimskih pa 3 mm.
Če opazite neobičajno obrabo
ta je najpogosteje povezana z nepravilnim zračnim tlakom v pnevmatikah (o tem smo že pisali v prejšnjem zapisu), lahko pa težava tiči tudi pri nepravilno naravnanih ali centriranih kolesih. Če opazite neobičajno obrabo nemudoma obiščite strokovnjaka za pnevmatike.
Če pnevmatike niso primerne za vaše vozilo
Za najboljšo vsestransko učinkovitost, je potrebno uporabiti enak tip pnevmatike na vseh štirih kolesih. Pnevmatike različnih velikosti, zgradb in stopenj obrabe lahko vplivajo na stabilnost in vodljivost vozila, prav tako pa je pomembno, da se odločite za dimenzije pnevmatik, ki jih je za vaš avto predpisal proizvajalec in so zapisane v vašem prometnem dovoljenju.
Če je pnevmatika predrta
Nove in sodobne tehnologije pri izdelavi pnevmatik nam zagotavljajo visoko kvaliteto, čvrstost in odpornost, a se nam vsekakor lahko zgodi, da zapeljemo na oster robnik, oviro, oster predmet ali kaj podobnega in tako predremo pnevmatiko. Strokovnjaki so uspeli odkriti tudi "RFT" Run On Flat pnevmatike, kar pomeni, da se s tovrstnimi pnevmatikami lahko v primeru, da se predre, peljemo do bližnjega vulkanizerja in pa drugo odkritje so pnevmatike, ki vsebujejo poseben premaz, kateri se imenuje "seal" kar pomeni, da je notranjost pnevmatike premazana s tekočino, katera zapolni luknjo v primeru predrtja.
Če je pnevmatika poškodovana
Če opazite kakršnokoli spremembo na »obutvi« vašega vozila, takoj obiščite izbranega vulkanizerja, da strokovno pregleda in oceni resnost poškodbe in vam poda mnenje ali je potrebno pnevmatiko zamenjati. Nikoli ne vozite z poškodovanimi pnevmatikami.
Pomembno je, da svoje vozilo in pnevmatike redno vzdržujete in jih opazujete, saj jim tako podaljšujete življenjsko dobo, sebi in drugim udeležencem v prometu pa zagotovite varnost.