Razlaga oznake EU za pnevmatike

Nazaj

Razlaga oznake EU za pnevmatike

Od novembra 2012 so vse nove pnevmatike opremljene z nalepko z oznako EU za pnevmatike. Če nalepke na pnevmatiki ne najdete, povprašajte prodajalca, saj vam je dolžan zagotoviti vse podatke o oznaki. Oznake EU za posamezne pnevmatike si lahko ogledate tudi v naši spletni trgovini.

Nova oznaka EU za pnevmatike zagotavlja podatke o pnevmatiki, pomembne z varnostnega in okoljskega vidika. Oznaka EU za pnevmatike, podobno kot energijska nalepka na gospodinjskih aparatih, omogoča lažjo primerjavo pnevmatik glede na oprijem v mokrem, izkoristek goriva in glasnost.

Ste vedeli, da vaše vozilo porabi do 20 % goriva zaradi pnevmatik? Izbira pnevmatik z dobrim izkoristkom goriva vam bo zagotovila več kilometrov z enim rezervoarjem in manj izpustov CO2 izpustov CO.

Kako pnevmatika prispeva k boljšemu izkoristku goriva?

Če poenostavimo, pnevmatike z boljšim izkoristkom goriva potrebujejo manj energije za kotaljenje. S pnevmatikami, ki se lažje kotalijo, porabimo manj goriva, saj se zaradi trenja in segrevanja izgubi manj energije. Morda ste že slišali za pnevmatike z „majhnim kotalnim uporom“, kar je v bistvu drug izraz za pnevmatike z velikim izkoristkom goriva.

 Kako je izkoristek goriva označen?Za označevanje izkoristka goriva se uporablja barvna lestvica razredov od A do G.A (zelena) = najboljši izkoristek gorivaG (rdeča) = najslabši izkoristek gorivaRazred D se pri osebnih vozilih ne uporablja.
Pomen razredovRazlika med razredom A in G lahko pomeni tudi do 7,5 % manjšo porabo goriva. V praksi to pomeni, da vam pnevmatike razreda A v primerjavi s pnevmatikami razreda G na 1000 kilometrov lahko prihranijo več kot 6 litrov goriva.*Pri povprečni ceni bencina 1,50 EUR za liter to pomeni v življenjski dobi pnevmatik več kot 300 EUR prihranka.*Ne pozabite, da boste ob tem zmanjšali tudi svoj vpliv na okolje! 

Kaj še vpliva na izkoristek goriva?

Za optimalno porabo goriva preverite, ali je tlak v pnevmatikah ustrezen. Nizek tlak v pnevmatikah poveča kotalni upor in vpliva na oprijem v mokrem. Na izkoristek goriva lahko pomembno vplivata tudi masa vozila in slog vaše vožnje. Energetsko učinkovita vožnja oz. eko-vožnja lahko znatno zmanjša porabo goriva.

* Na podlagi povprečne porabe goriva 8 litrov/100 km, cene goriva 1,50 EUR/liter in povprečno 35.000 prevoženih kilometrov s pnevmatikami.

Dejanski prihranki goriva in varnost v cestnem prometu so v veliki meri odvisni od obnašanja voznikov in zlasti naslednjega:

  • ekološka vožnja lahko bistveno zmanjša porabo goriva
  • za dosego boljšega oprijema na mokri podlagi in izkoristka goriva je treba redno preverjati tlak v pnevmatikah
  • vedno je treba upoštevati varnostno razdaljo

Oprijem na mokri podlagi je pomemben dejavnik, ki ga je treba upoštevati pri izbiri novih pnevmatik. Pnevmatike z dobrim oprijemom na mokri podlagi zagotavljajo ob polnem zaviranju na mokrih cestah krajšo zavorno pot.

Kaj je oprijem na mokri podlagi?

Oprijem na mokri podlagi je zmožnost pnevmatike, da tudi v mokrem ohrani stik s cesto. Oznaka EU se osredotoča le na en vidik oprijema na mokri podlagi – na zavorne lastnosti pnevmatike na mokri podlagi.

 Kako je oprijem na mokri podlagi označen?Oprijem na mokri podlagi je označen z razredi od A do F:A = najboljši oprijemF = najslabši oprijemRazreda D in G se pri osebnih vozilih ne uporabljata.

Pomen razredov

V trenutkih, ko vsaka sekunda šteje, je razdalja nekaj metrov lahko izjemno pomembna. Komplet pnevmatik razreda A bo osebnemu vozilu ob polnem zaviranju pri hitrosti 80 km/h zagotovil 18 metrov krajšo zavorno pot kot komplet pnevmatik razreda F. *Opomba: med vožnjo vedno upoštevajte priporočeno zavorno pot.* Merjeno skladno s testnimi metodami, določenimi v Uredbi ES 1222/2009. Zavorna pot se lahko razlikuje glede na vozne razmere in druge vplivajoče dejavnike.

Pnevmatike prispevajo k hrupu, ki ga ustvarja vozilo pri vožnji mimo. Z izbiro pnevmatik, ki so manj hrupne, boste zmanjšali vpliv svoje vožnje na okolico.

Kaj kaže oznaka EU v zvezi s hrupom?Oznaka EU kaže emisije zunanjega kotalnega hrupa pnevmatike v decibelih.Razred hrupaKer številni niso seznanjeni z decibelnimi vrednostmi, je prikazan tudi razred hrupa. Pnevmatike so razvrščene v razrede glede na evropske omejitve, ki bodo za hrup veljale v prihodnje.

Pomen razredovPri merjenju decibelov se uporablja logaritemska lestvica. Že samo nekaj decibelov več pomeni veliko razliko v hrupu. Pravzaprav razlika 3 dB podvoji zunanji kotalni hrup, ki ga ustvarja pnevmatika.Pomislite na več tisoč avtomobilov, ki so vsak dan na naših cestah. Predstavljajte si, koliko tišja bi bila naša mesta, če bi vsi izbrali pnevmatike z nižjo ravnjo hrupa.

Na oznaki prikazane vrednosti služijo zgolj za ponazoritev. Vrednosti se lahko pri določeni liniji/dimenziji pnevmatik razlikujejo.

Spletna stran Evropske komisije o uredbi o označevanju pnevmatik

Novice

E-novice

Stopite v stik

Uradni podatki

Odpiralni čas

pon–pet: 8.00–18.00 
sob: 8-13

ribbon @2x.png