TPMS ali senzorski ventili

TPMS ventili - Zakaj in kako? Vse o senzorskih ventilih na enem mestu.

Nazaj

TPMS ali senzorski ventili

Ob sezonski menjavi pnevmatik in pri nakupu le-teh vam bodo v primeru, da letno prevozite več kot 10 000 km v vsaki vulkanizerski delavnici zagotovo svetovali nakup ločenih setov pnevmatik in platišč. Pri nakupu omenjenih pa lahko lastniki novih vozil naletijo na nepričakovano težavo, na katero pri nakupu samega vozila niso bili pozorni oz. jih morda prodajalec ni opozoril.

Govorimo o sistemu za kontrolo tlaka v pnevmatikah. Od 01. 11. 2014 morajo biti zakonsko vsa nova registrirana vozila razredov M1/MA G (osebna vozila, terenska vozila in avtodomi) opremljena s serijskim kontrolnim sistemom za kontrolo zračnega tlaka v pnevmatikah. S kontrolnim sistemom za kontrolo tlaka v pnevmatikah morajo biti opremljena tako zimska kot tudi letna kolesa z delujočim senzorjem, sistem za kontrolo tlaka v pnevmatikah pa ne sme biti deaktiviran.

TPMS (Tyre pressure monitoring systems) ventili so v motornih vozilih integrirani sistemi in služijo stalnem nadzoru tlaka v pnevmatikah. V primeru, da med vožnjo pride so izgube zračnega tlaka nas na to opozori računalniški sistem ali pa se nam prižge opozorilna lučka.

Poznamo dva sistema in sicer ločimo neposredne in posredne TPMS sisteme.

POSREDNI SISTEMI zaznavajo izgubo zračnega tlaka preko na vozilih vgrajenih senzorjev ABS ali tako imenovanih prenosnih senzorjev. Omenjena alternativa je znatno lažja in ugodnejša, saj pri nakupu in menjavi kompletnih koles ni potreben nakup posebnih ventilov in programiranje le-teh. Ob menjavi platišč v tem primeru dokupite samo običajne ventile, ki stanejo približno 1,20€ kos.

NEPOSREDNI SISTEMI pa so narejeni tako, da tlak zraka pnevmatike evidentira senzor vgrajen v kolo oz. nameščen na platišče. Ta informacija se nato prek radijske povezave pošlje krmilni napravi v vozilu. Voznik pa informacijo zazna na zaslonu avtomobilskega računalnika. Zaznate jo lahko tako, da se posveti opozorilna točka in pa izpiše se tlak izmerjen v vsaki pnevmatiki. Tako lahko na hiter in enostaven način opazite katera pnevmatika je v tistem trenutku napolnjena manj kot ostale tri. Ta sistem pa za razliko od posrednega sistema ob sami menjavi zahteva več. Tako finančno, kot tudi pri samem delu, saj se omenjeni senzorji montirajo s specialnim orodjem z vnaprej nastavljenimi vrtilnimi momenti ter specialnimi diagnostičnimi napravami za odčitavanje podatkov in proučevanje senzorjev. Dotični senzorski ventili imajo zelo različne cene odvisne od proizvajalcev le teh.

V kolikor načrtujete nakup novega seta in se srečujete s podobnimi dvomi, kakšen sistem uporablja vaše vozilo, smo vam v kolektivu Vulkanizerstva Lašič vedno na voljo, da vam odgovorimo na vsa vprašanja in dvome, ki se vam porajajo ob nakupu.

Novice

E-novice

Stopite v stik

Uradni podatki

Odpiralni čas

pon–pet: 8.00–18.00 
sob: 8-13

ribbon @2x.png